0

Dvoje djece – optimum za zdravlje roditelja



Masovno istraživanje provedeno na 1.5 milijuna osoba pokazuje: roditeljstvo pozitivno utječe na zdravlje majki i očeva. Smanjuje vjerojatnost za razvoj karcinoma i bolesti srca, a manje je vjerojatno i da će roditelji postati alkoholičari.

Ipak, ove se tvrdnje odnose samo na one koji imaju točno dvoje djece, tvrde britanski i norveški znanstvenici koji su za potrebe istraživanja proučili  zdravstvene kartone norveških žena i muškaraca.

Osobe koje imaju samo jedno dijete, ili uopće nemaju djece, izložene su većim rizicima u gotovo svim istraživanim kategorijama. Najvjerojatnije, prenosi Telegraph, zbog toga što su se nedovoljno brinule za svoje zdravlje. Unutar skupine je posebno naglašena sklonost alkoholizmu. Žene su sklonije bolestima srca i žila, dok muškarci iz te skupine pate od plućnih i respiratornih problema.

Oni koji imaju brojnije potomstvo također su izloženi većim zdravstvenim rizicima, najvjerojatnije zbog stresa nastalog brigom oko velike obitelji te raznim socioekonomskim tegobama i životnom stilu kojeg donose brojna djeca.

Među ženama s četvero ili više djece je utvrđena naglašena pojavnost karcinoma maternice, no s druge strane, rjeđe im je dijagnosticiran karcinom dojke. Očevi iz ove skupine su skloniji nesrećama i nasilju.

U okvirima roditeljskog zdravlja, dvoje djece čine optimum, zaključuje se u istraživanju objavljenom u stručnom časopisu Social Science & Medicine.



ŠTO VI MISLITE O OVOJ TEMI?